7 sep. 2017

Min bas- & kapselgarderob hösten 2017...

Nu börjar jag så sakteliga bli klar med höstens kapselgarderob. Målet har varit att bygga en användbar basgarderob som tillsammans med några få nyckelplagg även kan användas till fest.

Nedtill på kroppen har jag valt att satsa på svarta och blå smala jeans, leggins samt ett par smala byxor i mörk marin. Upptill blandas enkla bastoppar med användbara linnen att ha under andra plagg tillsammans med denimskjortor, en klassisk blå/vit randig skjorta samt lite snitsigare toppar med volang. I min basgarderob finner man även en lite tjockare tröja i kashmir och en poncho.

Komma hem

Skorna består av en  hög overknee stövel med låg klack, en stövlett med kilklack samt ett par klassiska svarta pumps.
När det kommer till jackor har jag valt en lite tunnare regntålig variant som jag använder flitigt över sommar, höst och vår liksom en tjockare svart ullkappa för lite kyligare dagar längre fram. 
Till fest sätter jag till en kimono, en spetstop eller en midjekort figursydd kavaj.  

Jag har inte fått med riktigt allt i min garderob här i kollaget men lovar att återkomma med en lista över hela innehållet. När jag skapar min kapselgarderob följer jag reglerna enligt project 333. Mer om detta finns att läsa i ett tidigare inlägg här.


//Tina 

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot listan med hela ditt innehåll i din kapselgarderob. Hösten+Vintern 2017. Gärna tips på var kläderna finns att köpa också.
    MVH Linnea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Linnea!
      Hela innehållet i min kapsel hittar du i inlägget här; http://komma-hem.blogspot.se/2017/09/innehall-i-min-hostkapsel.html

      Överst t.v toppar marin/grå från GANT, Jeansskjorta H&M, Leggins + Poncho Lindex, Stickad grå tröja Soft Goat, Top med volang MQ, Randig skjorta Lovechild, Linnen + Pumps H&M, stövlett Pavement, Overknee La Redoute, Jeans Gina Tricot, Scarf Dobber, Jacka Elvine, Bälte Lager 157

      Hoppas detta var till hjälp för dig!
      Bästa hälsningar, Tina

      Radera