15 maj 2017

Check på 100 saker och vacker minimalism...

Ok, som jag nämnde i mitt förra inlägg här så satsar jag nu på att rensa bort 1000 saker från vårt hem. Det kan vara stort, smått och allt däremellan och de första 100 är nu avklarade enligt följande;

25 kläder
30 inredning 
35 glas och porslin
11 dvd
---
Tot 101 st

Rensandet fortsätter och ni som följer mig på Insta vet att jag i skrivande stund är i full gång i köket. 1000- utmaningen gör att jag verkligen tvingas gå 'all in' för att ro det här i hamn och jag känner mig mer motiverad än någonsin:-).

Mitt i allt längtar jag även efter att göra det ännu lite mer minimalistiskt och enkelt i vardagsrummet och gärna med mer inslag av grönska. Funderar på vad som kan rensas bort i möbelväg. Det stora glasbordet? Schäslongen? Soffbordet? Eller kanske den antika soffan(som blivit utrensad och som nu mest bara står där)?

Nedan följer lite inspiration på vad jag just nu eftersträvar i vårt vardagsrum;



 via





//Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar