27 apr. 2017

Att göra sig av med sakerna...

Hej fina läsare!
April ägnas åt att repetera två tidigare rensautmaningar här och jag är just nu i full gång med att röja upp i förrådet där allt som rensats bort de senaste månaderna åter hamnat. 

För mig känns det ganska enkelt att genomföra själva rensandet, tråkigare och mer mödosamt då att sen göra sig av med sakerna, något som både tar tid och energi i anspråk. Peppar med att tänka att jag inte kommer behöva hålla på så här i framtiden när mitt hem är clearat och inget längre ligger på hög:-).  



I skrivande stund finns ett 40- tal annonser ute på Tradera och det blir förmodligen ytterligare 15- 20 st till innan allt är klart. Pjuh! Mest är det kläder och inredning jag nu säljer av.

Det kan onekligen kännas som ett berg att bestiga när man ska börja på att annonsera. För att göra det hela lite enklare har jag på Tradera t ex valt att använda mig av Postens blå påsar med inkluderat porto. Bara till att slänga i varan och iväg och så slipper man även hålla på att mäta och väga för att få fram fraktpris. Ett litet tips till er som ska till att börja på!


//Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar