6 mars 2017

Rensautmaning- Arbetsrummet...

Dags för en ny rensautmaning och det blir den här gången fokus på arbetsrummet eller hemmakontoret. 
I vårt arbetsrum har vi en stor bokhylla som jag verkligen behöver gå igenom hylla för hylla. Och som egenföretagare har jag även bokföring mm. som jag är skyldig att spara i 7 år. Det är 8 år sedan jag startade upp mitt företag och med det en hel del pärmar som tar upp mycket plats. Tanken är att dessa ska få bo i en kartong och flytta ner i förrådet framöver.



Uppgift:
Se över innehållet i skrivbordslådor och rensa bort allt onödigt som inte används regelbundet. 
Gå igenom papper, pärmar, böcker och övrigt. Passa även på att rensa upp i mailboxen och bland gamla filer och dokument på datorn. Även telefonen kan behöva städas på innehåll såsom bilder och bokmärken.

Arbeta med bra förvaring och håll skrivbordet rent från pappershögar som skapar stress. Låt hemmakontoret bli en rofylld plats med utrymme för både koncentration och kreativitet.

Lycka till! 


Fler avsnitt i Rensautmaningen finner ni till höger i menyn Kategorier.


//Tina


4 kommentarer:

  1. Hej Tina!
    Ja, du vet ju att jag rensar igenom hela huset bit för bit... Verkligen in i detalj rensar jag nu och då får man gömma nostalgi nån annan stans :)
    Man blir liksom lite trött och uttömd, men samtidigt lättad... Tror du förstår vad jag menar.
    Ha en riktigt fin måndags em och kväll!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet att du kör på hårt med rensandet och jag känner precis igen det du skriver. Ta väl hand om dig och se till så du får tid för återhämtning mellan rensartagen.
      Kram <3

      Radera
  2. Ett litet uppdrag jag tänkt göra är att rensa ut en liten låda jag har till 'kontorsprylar'.Dags att förenkla ännu mer! kram *piah*

    SvaraRadera
  3. Tack för att du kikar in & läser. Kram på dig med Piah!

    SvaraRadera