24 feb. 2017

Rensautmaning- Garderoben...

Nästa vecka går vi in i mars månad och vad kan väl då vara en bättre idé än att rensa ut i garderoben?! 
Jag har verkligen längtat efter just denna utmaning och även om min garderob är relativt utrensad redan, så har jag idag betydligt mer koll på vad jag använder och inte och det finns ytterligare en hel del plagg som jag nu känner mig redo att släppa taget om.


Uppgift
Töm ut i garderober, byrålådor och övrig klädförvaring. Det är viktigt att tömma ut helt och hållet och inte låta något bli kvar. Passa även på att dammsuga och torka ur. 
Häng och lägg sedan endast tillbaka det som du verkligen använder och tycker om. 

Känns det för överväldigande att rensa hela klädförrådet på en gång? Töm ut, sortera upp i högar och tackla sedan en kategori i taget; byxor ena dagen, tröjor andra osv.

Skulle du känna dig osäker på vissa klädesplagg är mitt tips att använda en låda/kartong som du sedan ställer undan i förrådet. Förmodligen kommer du upptäcka att du inte saknar något utav dem och lådan kan rensas bort efter en tid.


Lycka till!



Fler avsnitt i Rensautmaningen finner ni till höger i menyn Kategorier.



//Tina


4 kommentarer:

  1. Hej Tina!
    Kör ju en genomgång av hela vårt hem här framöver.
    Först ut var just dotterns garderob. Eftersom hennes rum är under förändring så har vi ju plockat ut allt därifrån och då får även hela rummet en rejäl rensning.
    Men det där med att barn ska göra sig av med saker...ja DET är en utmaning i sig kan jag säga;-)
    Kram till dig och en riktigt fin helg önskar jag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram & fin helg till dig med & tack rara för att du kikar in:-)!

      Radera
  2. Precis, perfekt tid på året att rensa i garderoben...eller ja klädkammaren i mitt fall, där jag har mina kläder alldeles själv:) resten av familjen har det i hallen och i barnen i sina rum också. Trevlig helg och alltid roligt att läsa dina inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din återkoppling & jättetrevligt att du kikar in:-)!

      Radera