7 dec. 2016

Rensautmaning- Tackla ett problemområde i ditt hem...

I den här delen av Rensautmaningen tänkte jag vi skulle tackla ett problemområde i vårt hem där det samlats på hög och blivit oordning.  
För min del handlar det om ett utrymme som vi har under trappen/nedgång till källaren. Men det kan lika gärna vara en skrubb där det råder kaos, ett 'skräprum' där det ställts in diverse saker som inte tagits om hand, bland papper, barnens leksaker eller en överfylld byrå. 


Uppgift
Töm utrymmet på saker. Gå igenom och se om det finns något som eventuellt kan rensas bort. Städa därefter av och organisera det som skall vara kvar. Kanske behövs det även ordnas med bättre förvaring för att få till en mer hållbar ordning?
Lägg in en matta på golvet i skrubben eller ställ in en fin blomma i det tidigare 'skräprummet'. Målet är återskapa balans, god ordning och göra fint i det utvalda problemområdet.

Lycka till!


Fler avsnitt i Rensautmaningen finner ni till höger i menyn Kategorier.




//Tina


1 kommentar:

  1. Hej Tina!
    Hoppas allt är fint med dig <3
    Jag är hemma då jag behövde pausa lite... Det har varit för mycket ett tag och nu tog det liksom stopp.
    Fast jag insåg det inte riktigt själv utan fick order från min man faktiskt...
    Så den här gången ska jag inte utmana mig själv i denna utmaning. Jag måste utmana mig själv att låta bli faktiskt...
    Ta hand om dig!
    Kramar Anna

    SvaraRadera