24 aug. 2015

Duschdraperi & vår annorlunda badrumslösning Del 1...

Under semestern fixade vi till vår dusch, rev ut duschdörrarna och ersatte med enkelt draperi. Fogarna fick sig en uppfräschning och fönstren fick ett nytt lager färg. Trots sina 7 år på nacken blev det nästan som nytt igen.
Bytet till duschdraperi är en fröjd. Duschdörrarna i glas höll på att göra mig tokig. Hur mycket jag än skurade och skrubbade så kändes de aldrig riktigt fräscha. 


Draperiet slänger jag in i tvättmaskinen när jag städar. Enklare och fräschare än så här blir det inte och jag önskar innerligt att någon hade berättat om fördelarna med ett draperi istället för glasdörrar när vi renoverade detta utrymme:-).

I nästa inlägg ska jag äntligen berätta för er vad jag menar med att vi inte har något badrum i vårt hus. Ni har varit många som blivit nyfikna och undrat vad jag menar med det:-).



//Tina


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg du har. Hamnade här av en slump. Men jag kommer gärna tillbaka, måste läsa lite mer om garderobsprojektet, för min garderob är verkligen skrämmande. Ha en fin dag. Kram ANnika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika! Åh, så roligt att du hittat hit, känn dig varmt välkommen! Alltid lika trevligt med nya läsare:-).
      Kram Tina

      Radera