13 jan. 2015

15 Kg böcker bort...

I helgen har jag rensat bort 15 Kg böcker. Det blev ett gäng på 27 st som åkte ut ur bokhyllan. Det är böcker om Inredning, Hus & Hem, Trädgård liksom Personlig Utveckling, Attraktionslagen mm. 

Dessa böcker håller jag kärt då de för mig förmedlat mycket fin inspiration och kunskap, men som jag nu känner mig klar med. Förhoppningen är att någon annan ska få samma möjlighet. Jag släpper dem helt enkelt vidare ut i världen. 

Rensning i mitt hem pågår som sagt för full styrka och det är både helt makalöst härligt men också energikrävande. Jag går försiktigt fram och betar av bit för bit. 

I takt med att jag lyckas släppa taget om sakerna, växer jag i mig själv. Det här med Simple Living är en mycket spännande upplevelse som jag hoppas inspirera fler till att prova.


//Tina

4 kommentarer:

  1. Jag är med en riktig rensare och mår verkligen bra at det. Dessutom "känner" man sig liksom lättare när man gjort sig av med saker.
    Dessutom blir jag även ibland något rädd över hur mycket saker man faktiskt har... Så jag försöker leva efter att om något nytt kommer in så ska ngt gammalt ut. Ibland lyckas jag inte helt får jag erkänna. Men å andra sidan har jag minst en stor rensning per år och då kan både det ena o det andra åka;-) Det är bara det att min man är precis tvärtemot, dottern likaså. Så jag får jobba med dem ibland;-)
    Lycka till med försäljningen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hi Tina!
    I am doing the same thing too! It feels good to get rid of unnecessary things and live simply!

    SvaraRadera
  3. Vilken härligt blogg du har!

    SvaraRadera
  4. Det är en riktig befrielse att rensa!
    Kram
    A

    SvaraRadera